Keurcontracten

 

Keurcontracten worden door KLN keurmeesters vanaf 1 maart tot 1 april, voorafgaande aan het betreffende keurseizoen (1april t/m 31 maart) opgemaakt in Digikeur. Veelal kan dat door de eerder gemaakte reservering om te zetten in een keurcontract. Keuraanvragen die na 1 maart voor het betreffende keurseizoen worden overeengekomen, worden meteen een keurcontract.
Het informeren van de (diergroep)secretaris, wordt automatisch via e-mail door DigiKeur gedaan.
Het feit dat een keurcontract pas vanaf 1 maart gemaakt mag worden, is om beide partijen niet te lang van te voren te binden, waardoor er intussen allerlei oorzaken kunnen ontstaan, waardoor de keuring niet door kan gaan.

U kunt DiGiKeur ook gebruiken als u op het laatste moment nog een keurmeester zoekt omdat u meer dieren heeft dan verwacht, een keurmeester heeft afgezegd e.d. Ga in DiGiKeur naar keuraanvragen, kijk boven in de balk of de juiste keuring is geselecteerd en ga dan naar "keurmeester aanvragen voor deze keuring". U krijgt dan een lijst van voor die datum beschikbare keurmeesters op het scherm. Selecteer de juiste diergroep en enkele voor u belangrijke rassen. Noteer elke keer de namen en telefoonnummer van mogelijke keurmeesters en neem daarna contact met hen op of zij ook willen komen. Regel daarna de administratie via DiGiKeur. Vergeet niet om dispensatie aan te vragen als dat nodig mocht zijn bij Dispensaties KLN, Floresstraat 7, 1521 BD Wormerveer Tel: 075-6284679 E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bij de NBS met dit formulier voor dispensatie sierduiven.

Er zijn nog enkele keurmeesters die niet via DiGiKeur werken. Wij verzoeken u om op het moment dat u van hen een papieren keurcontract hebt ontvangen, dit ook vast te leggen in DiDiKeur bij "keurmeester aanvragen voor deze keuring". Dan is hun beschikbaarheid voor anderen ook via DiGiKeur in te zien.

 

 Klik hier om naar Digikeur te gaan (inloggegevens vereist).